maandag 29 augustus 2016

Prokkel in de Winsinghhof

27 augustus                    Prokkel in de Winsinghhof

Om 19:30 uur begon de Prokkel in dit mooie theatertje op de Brink van Roden. Tevoren zaten er al heel wat deelnemers op het terras te wachten tot de deur openging. Ik zag veel bekende gezichten van o.a. Flotar. Het waren vnl. bewoners van PromensCare en het Thomashuis. Ook ontmoette ik een aantal ouders en begeleiders die ik ken. Onder hen was Sofieke Maldonado. Zij gaf me een folder over de dagbesteding die aangeboden wordt in het Speelgoedmuseum op de Brink. Link: Sofieke Maldonado
Ik wist dat nog niet. Heel mooi dat deze onvermoede mogelijkheid er is. Dat toont weer dat er veel kansen zijn om mensen met een verstandelijke beperking een mooie dagbesteding te bieden. We gingen het theater in en toen heette Tine Beks ons welkom. Zij is de prokkelmoeder van Noordenveld mogen we gerust stellen. Na het leuke sportevenement op de golfbaan Holthuizen in juli was er nu een theateroptreden van Johanneke de poppenspeelster. Daarna zong het dameskoor van Geerties Hoes een aantal bekende liederen. Na de pauze werd het programma voortgezet met een optreden van Hans de Liedjesman, pseudoniem van Hans ten Klooster. Spontaan sloten vele aanwezigen zich bij hem aan op het podium, zodat er zowaar weer een koor ontstond. Het onweer barstte pas los toen iedereen weer thuis was.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten